Ένωση Πνευματικών Δημιουργών Λακωνίας - Βλαχάκος Βασίλειος

Βλαχάκος Βασίλειος

Ο Βασίλης Βλαχάκος γεννήθηκε το 1944 στο Βαφειό Σπάρτης. Σπούδασε Παιδαγωγικά, υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία ως έφεδρος ανθυποσμηναγός, μετεκπαιδεύτηκε στη ΣΕΛΔΕ και δίδαξε σε Δημ. Σχολεία της Λακωνίας, στο Wuppertal της Γερμανίας. όπως και στην Ειδική Τάξη του 3ου Δημ. Σχολείου Σπάρτης. Έχει εκδώσει τις ποιητικές συλλογές: 1. ΩΔΗ Α′ ΦΩΤΕΙΝΑ ΚΥΜΑΤΑ (1969) 2. ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ (1979) 3. ΩΔΗ Β′ ΦΩΤΕΙΝΑ ΚΥΜΑΤΑ (1980) 4. ΩΔΗ ΣΤΗΝ ΟΥΡΑΝΙΑ ΓΗ (2007) 5. Η ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ (2012) (έμμετρη σάτιρα) 6. Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟ ΕΝΟΧΗΣ (2015) (έμμετρη σάτιρα) Έχει ολοκληρώσει τη συλλογή «ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ», γράφει τη νέα ποιητική συλλογή «ΕΜΜΕΤΡΕΣ ΛΑΚΩΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΕΣ» και τη βιογραφία «Ο ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΤΗΣ ΚΑΡΙΤΣΑΣ» Ποιήματά του έχουν μελοποιηθεί και πολλά άλλα δημοσιευθεί στις εφημερίδες:«ΛΑΚΩΝΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ»,«ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ», «Ο ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ», «ΛΑΚΩΝΙΚΟΣ ΤΥΠΟΣ», σε Σχολικά Βοηθήματα του Εκδοτικού οίκου «ΗΛΙΑ ΙΩ. ΚΑΜΠΑΝΑ», καθώς και σε ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΑΝΘΟΛΟΓΙΕΣ. Το 2010, βραβεύτηκε με το πρώτο βραβείο στον 1ο Παγκόσμιο Διαγωνισμό Έμμετρης Ποίησης, της Ένωσης Πνευματικών Δημιουργών Χανίων, με το ποίημα «Η παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου». Έχει παρουσιάσει από το ραδιόφωνο σατιρικές εκπομπές με το ψευδώνυμο «ΒΥΡΩΝ», σατίριζε έμμετρα τα γεγονότα στις εφημερίδες «ΛΑΚΩΝΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ», «ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΛΑΚΩΝΙΑΣ» και «ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ» ως «ΒΛΑ.ΒΑΣ» και ως «Ο ΠΕΤΑΛΩΤΗΣ» και συνεχίζει να αρθρογραφεί σε εφημερίδες της Λακωνίας. Ασχολείται με τα εικαστικά και παίρνει μέρος με έργα του σε ομαδικές εκθέσεις Ζωγραφικής του Συλλόγου στον οποίο ανήκει. Είναι εμπνευστής της ίδρυσης και ο πρώτος πρόεδρος του Συλλόγου: ΕΝΩΣΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΛΑΚΩΝΙΑΣ «Χείλων ο Λακεδαιμόνιος».
Επικοινωνία: vas.g.vla@gmail.com
Θεάσεις: 1038 | Σχόλια:

Λογοτεχνικό Τμήμα

  1. ΩΔΗ Α ΦΩΤΕΙΝΑ ΚΥΜΑΤΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ Α. Η. Μιχαλοπούλου Το βιβλίον αυτό του άλλοτε μαθητού μου εις την Παιδαγωγικήν Ακαδημίαν Τροπόλεως Βασιλείου Βλαχάκου, εκπαιδευτικού – λογοτέχνου, κατοίκου Βαφειού Σπάρτης, εκτός από την εξαιρετικήν ποιητικήν του αξίαν, εμφανίζει και μίαν φιλοσοφικήν λάμψιν εντελώς διαυγή, η οποία ανάβει τον ενθουσιασμόν του αναγνώστου. Ως σπουδαστής της Ακαδημίας, ο Βλαχάκος ήτο ένα ανήσυχον πνεύμα, το οποίον εζούσε μέσα εις τους ιδικούς του κόσμους, τους οποίους επάνω εις τα τετράδιά του εζωγράφιζεν. Έβλεπες εις τας συλλογάς του να περιπατή εις το βασίλειον των ονείρων του, εκεί όπου ακούει και περιπατεί τα φιλικά του πτηνά, πώς ομιλούν και τραγουδούν δια την έννοιαν του χρόνου του ανθρώπου, και από όπου, ως λάτρης της αγνότητος, έχει πάρει τας εικόνας των στίχων του. Όλαι αι εικόνες αποτελούν πρωτοτύπους και αυθεντικάς πράξεις της σκέψεώς του και πραγματικάς δημιουργικάς αυθορμησίας. Χρησιμοποιεί γλώσσαν απλήν και ανεπιτήδευτον. Δεν δειλιά το πνεύμα του εις καμμίαν ποιητικήν εικόνα. Διατηρεί θαυμαστήν ισορροπίαν μεταξύ πνευματικής αυστηρότητος και κοινωνικής ευαισθησίας. Παντού ο στίχος το...
  2. ΩΔΗ Β ΦΩΤΕΙΝΑ ΚΥΜΑΤΑ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ Κυριάκου Αυξ. Γεωργίου Είναι μεγάλη χαρά που με διακατέχει, για την τύχη που είχα να προλογίσω την ποιητική συλλογή «Φωτεινά κύματα» - Ωδή Β΄ του Βασίλη Βλαχάκου. Κι αυτό γιατί ο Βλαχάκος είναι απ’ τους νέους ποιητές, που συνεχώς εμπλουτίζουν με τα έργα τους το ελληνικό ποιητικό πάνθεο. Τα ποιήματά του είναι βγαλμένα απ’ τη σκληρή πραγματικότητα, τις δυσκολίες και τα βάσανα, αλλά και τις χαρές της ζωής και αγγίζουν κάθε σύγχρονο άνθρωπο. Με απλότητα και πειστικότητα, χωρίς περιττούς φραστικούς τύπους και στόμφο, δίνει, σαν ζωγράφος, με δυο πινελιές, όλη την έκταση του θέματος που πραγματεύεται και προβληματίζει, συγκινεί, νουθετεί, διδάσκει και χαροποιεί. Χτυπάει την πόρτα της καρδιάς του αναγνώστη και λέει ποιος είναι, χωρίς δισταγμούς και υπονοούμενα. Η δική του καρδιά είναι γεμάτη με στίχους, που μπορεί να γεμίσει μ’ αυτούς του σπιτιού του τους τοίχους. Η Ελληνική μυθολογία, αλλά και η σύγχρονη ζωή, το αρχαίο ελληνικό δωδεκάθεο, αλλά και η χριστιανική θρησκεία, η νοσταλγία για την πατρίδα, αλλά και η αγάπη για καθετί ελληνικό, η Σπάρτη, ο Ταΰγετος και τόσα άλλα ζωηρά, επικά και λυρικά θέματα α...
  3. ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
Αντί προλόγου άλλου « ο όρκος του δασκάλου » Μου έδωσαν στα χέρια μου ψυχές κι ορκίστηκα στο θεό και στην πατρίδα να τις οπλίσω και να μείνουνε αγνές με πίστη, μ’ αγάπη και μ’ ελπίδα. Ορκίστηκα να πλάσω χριστιανούς με του Χριστού το χαμόγελο στα χείλη ενάρετους, χρηστούς, πράους και ταπεινούς να είναι αγαπητοί και φίλοι. Ορκίστηκα να δώσω στους μικρούς το αρρενωπό ύφος του Λεωνίδα και να τους κάνω ήρωες όπως αυτούς που ’δωσαν το αίμα τους για την πατρίδα. Ορκίστηκα πιστά στο παρελθόν στο πνεύμα που δε γνώρισε τη δύση ορκίστηκα να λάμψει πάλι στο παρόν το φως, που κόσμους έχει φωτίσει. Παρακαλώ τον Ύψιστο θερμά να μ’ αξιώσει τον όρκο να τηρήσω και να φανώ αντάξιος ως τα στερνά όταν την έδρα θα αφήσω!...
  4. ΩΔΗ ΣΤΗΝ ΟΥΡΑΝΙΑ ΓΗ
ΠΡΟΛΟΓΟΣ Θα μπορούσα να περιγράψω την ποιητική συλλογή του Βασίλη Βλαχάκου «Ωδή στην ουράνια γη », ως το προϊόν μια γραφής εν κινήσει. Τόσο στο εσωτερικό κάθε ποιήματος ξεχωριστά, όσο και ανάμεσά τους, τίποτε δεν φαίνεται να γίνεται οριστικά εκεί, τίποτε δεν μοιάζει να συμβαίνει μόνο τότε, τίποτε δεν μπορεί να αποδοθεί αποκλειστικά σε κάποιον. Όπως θα έλεγε και η σύγχρονη λογοτεχνική κριτική, η χωρικότητα, η χρονικότητα και η σωματικότητα των ποιημάτων αποδεικνύονται ιδιαίτερα εύπλαστες, αν και όχι εντελώς απρόβλεπτες: Όλα όσα λέγονται εγγράφονται στον λακωνικό χώρο, περιορίζονται από αυτόν, αλλά και ταυτόχρονα απελευθερώνονται μέσα σε αυτόν. Πιο συγκεκριμένα: Η χωρικότητα της Ωδής διαμορφώνεται ως εξής: η γραφή ξεκινά από τη σχεδόν αναπόφευκτη αναφορά στο εμβληματικό κέντρο της λακωνικής γης, τη Σπάρτη, και στη συνέχεια ενδίδει σε μια ανωφερή και σπειροειδή κίνηση που θα την οδηγήσει στον συμβολικά φορτισμένο Ταΰγετο. Η διαδρομή είναι πλούσια σε σταθμούς και προσεγγίσεις: η αναφορά στη Σπάρτη συμπληρώνεται με μια περιπλάνηση στον αστικό χώρο της λακωνικής πρωτεύουσας και συνεχίζεται, μεταξύ άλλων, με μια καταβύθιση στον εφιαλτικό Καιάδα, τη διστακτική όσο και ηδο...
  5. Η ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Προλεγόμενα 1. Ο Βασίλης Βλαχάκος, δεν είναι ένας κοινός δάσκαλος, ούτε ένας απλός ποιητής, αλλά ένας ταλαντούχος λογοτέχνης και καλλιτέχνης! Η μέχρι τώρα πορεία του το αποδεικνύει και τον αναδεικνύει, όχι μόνο σε τοπικό και πανελλήνιο επίπεδο, αλλά και σε παγκόσμιο, από την ημέρα που κατέκτησε την πρώτη θέση στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Έμμετρης Σάτιρας 2010 του Δήμου Χανίων. Εκτός από τις λογοτεχνικές εργασίες του στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, το ραδιόφωνο και στις διάφορες εκδηλώσεις, έχει γράψει και πέντε πανέμορφα βιβλία, από τα οποία η ¨Ωδή στην Ουράνια Γη¨ είναι μνημείο λογοτεχνίας, με την ανάδειξη όλων των ιστορικών γεγονότων και τοπωνύμιων της Λακωνίας. Ο Βλαχάκος, δεν είναι κατά βάση σατιρικός ποιητής. Χρησιμοποιεί με μαεστρία όλα τα είδη της Ποίησης, το μέτρο και την ομοιοκαταληξία που τα παίζει στα δάχτυλα, μέχρι τον ελεύθερο στίχο που ρέει με ρυθμό και μουσικότητα, και στο κελάρυσμά του άλλοτε γίνεται τραγούδι και άλλοτε μοιρολόι.. Είναι σαφής και αληθινός, δεν αφήνει υπονοούμενα και χωρίς ερωτηματικά βάζει τον αναγνώστη σε σκέψη και περισυλλογή! Το πόνημα αυτό περιλαμβάνει 300 έμμετρα,...
  6. Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟ ΕΝΟΧΗΣ -
ΣΚΩΠΤΙΚΩΣ ΠΟΙΗΤΕΥΕΣΘΕ! *Απ’ τον μέγιστο Αρχίλοχο κιόλας, μέχρι τον Επίχαρμο, τον Σώφρονα, τον Εύπολη και τον μέγα Αριστοφάνη, κι απ’ τον Ιωάννη Βηλαρά, τον Αλέξανδρο Σούτσο, τον τραγικό αυτόχειρα Κλεάνθη Τριαντάφυλλο (που του κλείσανε το «Ραμπαγά» κι έζησε μονάχα 39 χρόνια), τον Κωνσταντίνο Σκόκο, τον σπουδαίο Ανδρέα Λασκαράτο τον αφορισμένο και τον συμπατριώτη του το Μικέλη ΄Αμβλιχο έως τον κορυφαίο σκωπτικό, πατέρα του θρυλικού «Ρωμιού» τον Γεώργιο Σουρή, αλλά και απ’ τον Κωνσταντίνο Καβάφη, τον Κωστή Παλαμά, τον Κώστα Βάρναλη, έως τον Γιώργο Σεφέρη και το Νίκο Γκάτσο, οι Έλληνες ποιητές σαρκάζουν, σατιρίζουν και κριτικάρουν με σκωπτική ιδιοφυία και επιθετική ποιητική. *Μια διαιώνια αλυσίδα σαρκασμού, που πίσω απ’ το μπροστινό γέλιο, ζητάει την υπόγεια κρίση θεσμών και ανθρώπων με άξονα πάντοτε μια καλύτερη κοινωνία. *Ο Βασίλης Βλαχάκος λοιπόν, μας παρουσιάζει εδώ ένα πολύστιχο πόνημά του με τίτλο: « Η Δημοκρατία στον οίκο ενοχής » με ποιητικό άθυρμα την τεσσαρακονταετία 1974-2014 και την κοινοβουλευτική διαδρομή της χώρας. *Το έργο αναπτύσσεται στην κλασική σολωμική μετρική, δηλαδή στο τροχαϊκό μέτρο με εναλλασσόμενους οκτασύλλαβους και επτασύλλαβους ...


Καλλιτεχνικό Τμήμα




Άρθρα

1. Γιάννης Ρίτσος, ο ποιητής της Ρωμιοσύνης
2. Η παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου (σατιρικό έμμετρο)
3. Η ελιά της Καρίτσας
4. ΣΠΑΡΤΑΘΛΟΝ, ποίημα (δόθηκε ως έπαθλο στους τερματίσαντες Σπαρταθλητές)
5. ΒΑΣ(Σ)ΑΡΑΣ - χωριό του Μαλεβού (στη διαδρομή του χρόνου)
6. Η ΚΑΡΙΤΣΑ (στη φαντασία και στο χρόνο)
7. Μανιάτικος Ρωμιοκομμός -
8. Μια ζωή και δύο κόσμοι
9. Οδοιπορικό ( …μετά από χρόνια και καιρούς…)
10. ΣΤΟΝ ΣΠΥΡΟ ΛΟΥΗ
11. Ο ΓΙΓΑΝΤΑΣ ΤΗΣ ΚΑΡΙΤΣΑΣ
12. Το Έπος του '40
13. Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΣ Μ. ΑΣΙΑΣ




Μαγνητοσκοπήσεις

1. Ωδή στην Ουράνια Γη - Παρουσίαση στη Σπάρτη
2. Η Ρωμιοσύνη - Παρουσίαση στην Αθήνα
3. Βασίλης Βλαχάκος: Η Ρωμιοσύνη, παρουσίαση στη Σπάρτη, 25/4/12, Μέρος Ι
4. Βασίλης Βλαχάκος: Η Ρωμιοσύνη, παρουσίαση στη Σπάρτη, 25/4/12, Μέρος ΙΙ
5. Βασίλης Βλαχάκος: "Δημοκρατία", παρουσίαση στη Σπάρτη
.

Ηχογραφήσεις - Μελοποιήσεις

1. Ο Πικραμένος, Μουσική - Ερμηνεία: Τάσος Σκιαδάς, Ποίηση: Βασίλης Βλαχάκος
2. Γιορτή Πορτοκαλιού, Μουσική - Ερμηνεία: Ηλέκτρα Βλαχονικολού, Ποίηση: Β. Βλαχάκος
3. Προσφυγικό, Μουσική - Ερμηνεία: Τάσος Σκιαδάς, Ποίηση: Β. Βλαχάκος
4. Η Ρωμιοσύνη, Μουσική: Αντ. Βλαχονικολός, Ερμηνεία: Ηλ. Βλαχονικολού, Ποίηση Β. Βλαχάκος
5. Όχι άλλη ανοχή, Μουσική - Ερμηνεία: Β. Αντωναράκος, Ποίηση: Β. Βλαχάκος
6. Σαν Πηνελόπη, Μουσική: Αντ. Βλαχονικολός, Ερμηνεία: Ηλ. Βλαχονικολού, Ποίηση: Β. Βλαχάκος
7. Στους ισχυρούς, Μουσική - Ερμηνεία: Αντ. Βλαχονικολός, Ηλ. Βλαχονικολού, Ποίηση: Β. Βλαχάκος
8. Τη Ρωμιοσύνη…, Μουσική: Αντ. Βλαχονικολός, Ερμηνεία: Τάσος Σκιαδάς, Ποίηση: Β. Βλαχάκος
9. Το Δημόσιο κοιμάται…, Μουσική - Ερμηνεία: Β. Αντωναράκος, Ποίηση: Β. Βλαχάκος


Άλμπουμς


1. Παρουσίαση Ρωμιοσύνης στη Σπάρτη

2. Η Δημοκρατία στη Σπάρτη

3. Η Δημοκρατία στη Σκάλα

4. Η Δημοκρατία στην Καλαμάτα


ΑΡΧΗ